Honda Clarity Forum banner
21 - 35 of 35 Posts
Obawiałem się, że tłumaczenie z japońskiego na angielski mogło stracić trochę sensu
Instrukcje Honda TechInfo są w języku angielskim. Subskrypcja i znalezienie dokumentów jest stosunkowo niedrogie. Niestety, nie jest to tak jasne/zdefiniowane jak odpowiednik Toyoty, do którego jestem przyzwyczajony...

EDIT - Pobralem dokument w 2018 roku. Może zaktualizowali go już dla jasności.....
Informacje, które Państwo przekazali, były bardzo pomocne i myślę, że już rozumiem, ale chcę się tylko upewnić. W swoim pierwszym poście zamieścili Państwo link do wątku na innym forum. Kiedy wszedłem w ten link, zobaczyłem, że pierwszy post zawierał instrukcje dotyczące odpowietrzania hamulców, chociaż nie było napisane, skąd pochodzą instrukcje. Na początku nie zauważyłem, że to Pan napisał post zawierający instrukcje. Z Państwa późniejszej odpowiedzi na tym forum zrozumiałem, że instrukcje w drugim wątku są tłumaczeniem, które Pan wykonał z języka japońskiego na angielski jakiegoś dokumentu, który Pan posiada, co zakładam, że jest dokumentem Hondy.

Drugi post w tym wątku również był Państwa autorstwa, opisujący Państwa doświadczenia z przestrzeganiem tych instrukcji.

Jak Pan zauważył w swoim ostatnim poście, instrukcje na stronie internetowej Honda Service Express są w języku angielskim.

Zamierzam, ale jeszcze nie wszedłem na stronę Honda Independent Repair Website. Która znajduje się pod adresem techinfo.honda.com. Co umieścili w nagłówku wyszukiwania Google jako Honda Service Express, mimo że ta nazwa nie pojawia się na stronie internetowej. Zwracam na to uwagę dla dobra innych osób, ponieważ słyszę wszystkie trzy nazwy używane w dyskusjach na forum, co kiedyś mnie myliło, dopóki nie zdałem sobie sprawy, że to wszystko to samo. Terminologia Hondy może być czasami bardzo myląca, dlatego czasami rozwijam te punkty dotyczące terminologii, aby upewnić się, że dobrze rozumiem.

Zamierzam uiścić opłatę w wysokości 25 USD za jeden dzień na stronie internetowej service express i pobrać jak najwięcej dokumentów, które uznam za przydatne. W międzyczasie Państwa informacje były pomocne w uzyskaniu pomysłu, czy odpowietrzanie hamulców w Clarity jest czymś, co chciałbym sam podjąć, ponieważ widziałem inne posty w innych miejscach, w których mówiono, że jest to skomplikowane. Ale na podstawie Państwa pisma wydaje się, że jest to wykonalne, o ile przestrzega się wymaganych kroków i sekwencji. Co otrzymam ze strony internetowej Honda Service Express, kiedy będę gotowy to zrobić.
 
W moim poście z linkiem do wątku na tamtym innym forum zamieściłem również na dole link do strony techinfo.honda.com. Stamtąd wziąłem instrukcję w 2018 roku. Pamiętam, że kosztowało to 15 dolarów dziennie, jeśli dobrze pamiętam, lub maksymalnie 20 dolarów. Nie pamiętam, żeby to było 25 dolarów.

Instrukcje są w języku angielskim. Nie jest to jasne poza „trybem ON”. Więc weź to, jak chcesz. Nie chcę naruszać praw własności intelektualnej Hondy, więc przeformułowałem instrukcje najlepiej jak potrafiłem...

Jest tam kilka innych doświadczeń, którymi się dzielę. Znalazłem pewien schemat rotacji opon, około 7000 mil, wymiana oleju około 11000 mil, pozornie nadciśnienie przy 36 PSI. (Myślę, że będziemy mieli około 60 000 mil, kiedy być może będziemy musieli wymienić oryginalne opony)....
 
Po przejechaniu 40 000 mil moim '18 PHEV, otrzymałem alert A17 Maintenance Minder.

A17 dotyczy wymiany oleju, rotacji opon i wymiany płynu hamulcowego.

Zabrałem ją do mojego zaufanego mechanika i zrobili wymianę oleju i rotację opon, ale pominęli płyn hamulcowy.
Kiedy zapytałem, dlaczego pominęli wymianę płynu hamulcowego, powiedzieli, że płyn został przetestowany i nie stwierdzono w nim wody ani zanieczyszczeń.
Powiedzieli, że płyn jest bardziej niż wystarczająco nowy, że wytrzyma jeszcze rok lub dwa.
Klocki hamulcowe były w 90% (jak nowe) i nie było potrzeby regulacji.

Zresetowali MM i pojechałem.

Być może płyn hamulcowy nie wymagał wymiany z powodu braku hamulców, których używam?
Używam głównie łopatek do częstego redukowania biegów.
UŻYWAJ HAMULCÓW, DUŻO TANIEJ WYMIENIĆ NIŻ SPRZĘGŁO, ITD, !
 
UŻYWAJ HAMULCÓW, DUŻO TANIEJ WYMIENIĆ NIŻ SPRZĘGŁO, ITD., !
Możesz trzymać się forów ICE. Twoja wiedza o ich systemach nie przekłada się dobrze na PHEV i BEV.

Preferowane jest stosowanie hamowania regeneracyjnego, gdy tylko jest to możliwe w BEV i PHEV, a w Clarity PHEV regenerację można zwiększać lub zmniejszać za pomocą łopatek przy kierownicy. Sprzęgło nie jest zaangażowane.
 
Przypomnienie o płynie hamulcowym jest oparte na czasie (a nie na milach), wyłącza się po 3 latach, wynika to z faktu, że płyn hamulcowy jest higroskopijny (pochłania wodę), gdy zawartość wody jest wystarczająco wysoka z powodu tarcia podczas hamowania, może się zagotować powodując uszkodzenie węży/części, a także wpływać na hamowanie.

Biorąc to pod uwagę, zbiornik płynu hamulcowego jest dość dobrze uszczelniony, a nowoczesne systemy są dobrze wykonane, to, czy musisz wymienić płyn hamulcowy, zależy od twojego stylu jazdy/środowiska. Suche klimaty są najprawdopodobniej w porządku po 3, a nawet 6 latach (Kalifornia). Wilgotne środowiska mogą wymagać wcześniejszej wymiany (Floryda).

Niezależnie od tego, co "myślisz", zabierz go do warsztatu, aby go przetestować, lub kup zestaw taki jak ten (kosztuje cię to około 1,50 $ za test).

Dla mnie w Kalifornii po 3 latach test wypadł na ~30 (wymiana odbywa się przy 200 lub więcej).
 
Przypomnienie o płynie hamulcowym jest oparte na czasie (nie na milach), wyłącza się po 3 latach, wynika to z faktu, że płyn hamulcowy jest higroskopijny (pochłania wodę), gdy zawartość wody jest wystarczająco wysoka z powodu tarcia podczas hamowania, może się zagotować, powodując uszkodzenie węży/części, a także wpływając na hamowanie.

To powiedziawszy, zbiornik płynu hamulcowego jest dobrze uszczelniony, a nowoczesne systemy są dobrze wykonane, to, czy musisz wymienić płyn hamulcowy, zależy od twojego stylu jazdy/środowiska. Suche klimaty najprawdopodobniej będą w porządku po 3, a nawet 6 latach (Kalifornia). Wilgotne środowiska mogą wymagać wcześniejszej wymiany (Floryda).

Niezależnie od tego, co "myślisz", zabierz to do warsztatu, aby zostało przetestowane, lub kup zestaw taki jak ten (kosztuje cię około 1,50 $ za test).

Dla mnie, w Kalifornii, po 3 latach test wypadł na ~30 (wymiana odbywa się przy 200 lub więcej).

View attachment 1397
Myślę, że masz na myśli "higroskopijny" (z "g").

To bardzo częsty błąd.

 
Wymieniłem stary zestaw do odpowietrzania hamulców na nowy system pneumatyczny (pojemnik 2 litry). Zrobiłem to w tym tygodniu w mojej ciężarówce. Zajęło to około godziny i działa świetnie. Praca dla jednej osoby. Około 50 dolarów na Amazon. Mój Clarity ma 54 000 mil. Jeszcze nie ma powiadomienia o przeglądzie, ale płyn zmienia kolor.
 

Attachments

Jestem około 3 miesiące od drugiej wymiany płynu hamulcowego w naszym '18. Oficjalne instrukcje techniczne nie wspominają o tym jako opcji, tylko o dwóch rundach ręcznego pompowania i odpowietrzania przez dwie osoby. Mój syn zgodził się mi tym razem pomóc…
 
Po przejechaniu 40 000 mil na moim '18 PHEV, otrzymałem powiadomienie A17 Maintenance Minder.

A17 dotyczy wymiany oleju, rotacji opon i wymiany płynu hamulcowego.

Zabrałem ją do mojego zaufanego mechanika i zrobili wymianę oleju i rotację opon, ale pominęli płyn hamulcowy.
Kiedy zapytałem, dlaczego pominęli wymianę płynu hamulcowego, powiedzieli, że płyn został przetestowany i nie stwierdzono w nim wody ani zanieczyszczeń.
Powiedzieli, że płyn jest bardziej niż wystarczająco nowy i wystarczy na kolejny rok lub dwa.
Klocki hamulcowe były w 90% (jak nowe) i nie było potrzeby regulacji.

Zresetowali MM i pojechałem.

Być może płyn hamulcowy nie wymagał wymiany ze względu na brak hamulców, których używam honda civic a17 service cost?
Używam głównie łopatek do częstego redukowania biegów.
Cześć. Mam 21 pilot black edition. Mam 40 tys. mil. Mam powiadomienie o przeglądzie A17.

Czy naprawdę muszę wymienić płyn hamulcowy??? Jeśli tak, czy ktoś ma film lub instrukcje na ten temat??? Zakładam, że po prostu opróżnię zbiornik, a następnie odpowietrzę wszystkie 4 zaciski... (wydaje się to trochę wcześnie, żeby to robić)... po prostu szukam informacji
 
Discussion starter · #30 ·
Cześć. Mam 21 pilot black edition. Mam 40 tys. mil. Mam alert konserwacyjny A17.

Czy naprawdę muszę wymienić płyn hamulcowy??? Jeśli tak, czy ktoś ma film lub instrukcje na ten temat??? Zakładam, że po prostu opróżnię zbiornik, a następnie odpowietrzę wszystkie 4 zaciski... (wydaje się trochę wcześnie, żeby to robić)... po prostu szukam informacji
Dla pojazdu ICE polecam to.

Pamiętaj, że PHEV i EV nie używają hamulców tak często jak pojazdy ICE, stąd niższe koszty eksploatacji dla właścicieli PHEV i EV.
 
Dla pojazdu ICE polecam to.

Pamiętaj, że PHEV i EV nie używają hamulców tak często jak pojazdy ICE, stąd niższe koszty eksploatacji dla właścicieli PHEV i EV.
Nadal wymieniłbym płyn hamulcowy, jeśli testy wykażą znaczną wilgotność (wody) w płynie.
 
  • Like
Reactions: 4sallypat
Dzięki. Większość z nich jest trudna do odczytania. Dodałem ten do koszyka Amazon, aby zamówić go po zamknięciu mojej obecnej karty kredytowej w ten weekend.
ten jest bardzo prosty, zanurzyć w płynie, wybrać DOT3-4 lub DOT5 i wyświetla wynik. Nasz Civic z 2016 roku z przebiegiem 60 tys. km przeszedł test pomyślnie, ale wkrótce zostanie wymieniony, nasz Clarity po 3 latach ma bardzo niską wilgotność. Mieszkamy na wybrzeżu Oregonu, prawie 80" deszczu rocznie, więc wnioskuję, że Honda ma dobrze uszczelnione układy hamulcowe, ale chce, żebyś często wymieniał płyn na wszelki wypadek...
 
ten jest bardzo prosty, zanurzyć w płynie, wybrać DOT3-4 lub DOT5 i wyświetla wynik. Nasz Civic z 2016 roku przy 60 tys. km wypadł dobrze, ale wkrótce zostanie zmieniony, nasz Clarity po 3 latach ma bardzo niską wilgotność. Mieszkamy na wybrzeżu Oregonu, prawie 80" deszczu rocznie, więc wnioskuję, że Honda ma dobrze uszczelnione układy hamulcowe, ale chce, żebyś często wymieniał płyn na wszelki wypadek...
...ich wynik końcowy jest za mały.
 
21 - 35 of 35 Posts