Honda Clarity Forum banner
21 - 35 of 35 Posts
Ik was bang dat de vertaling van Japans naar Engels misschien wat betekenis had verloren
De Honda TechInfo-instructies zijn in het Engels. Het is relatief goedkoop om je te abonneren en de documenten te vinden. Helaas is het niet zo duidelijk/gedefinieerd als het Toyota-equivalent zoals ik gewend ben...

EDIT - Ik heb het document in 2018 gedownload. Misschien hebben ze het inmiddels bijgewerkt voor de duidelijkheid.....
De informatie die u heeft verstrekt is zeer nuttig geweest en ik denk dat ik het nu begrijp, maar ik wil het gewoon zeker weten. In uw eerste bericht gaf u een link naar een thread op een ander forum. Toen ik naar die link ging, zag ik dat het eerste bericht instructies bevatte voor het ontluchten van de remmen, hoewel er niet stond waar de instructies vandaan kwamen. Ik merkte eerst niet dat u degene was die het bericht met de instructies had geschreven. Uit uw latere antwoord op dit forum begreep ik dat de instructies in de andere thread een vertaling zijn die u heeft gemaakt van Japans naar Engels van een document dat u heeft, waarvan ik aanneem dat het een Honda-document is.

Het tweede bericht in die thread was ook van u, waarin u uw ervaring beschreef met het volgen van die instructies.

Zoals u in uw laatste bericht aangaf, zijn de instructies op de Honda Service Express-website in het Engels.

Ik ben van plan om naar de Honda Independent Repair Website te gaan, maar ben er nog niet geweest. Deze bevindt zich op techinfo.honda.com. Wat ze in de Google-zoekkop hebben vermeld als Honda Service Express, ook al staat die naam niet op de website. Ik breng dat ter sprake voor het voordeel van andere mensen, want ik hoor alle drie de namen in forumdiscussies, wat me vroeger verwarde totdat ik besefte dat het allemaal hetzelfde is. De Honda-terminologie kan soms erg verwarrend zijn, daarom ga ik soms dieper in op deze punten over terminologie om er zeker van te zijn dat ik het goed begrijp.

Ik ben van plan om de vergoeding van $ 25 per dag te betalen op de service express-website en zoveel documenten te downloaden als ik nuttig acht. In de tussentijd is uw informatie nuttig geweest om me een idee te geven of het ontluchten van de remmen op de Clarity iets is dat ik zelf zou willen aanpakken, aangezien ik elders andere berichten had gezien waarin stond dat het ingewikkeld is. Maar op basis van uw beschrijving lijkt het haalbaar te zijn, zolang de vereiste stappen en volgorde worden gevolgd. Wat ik zal krijgen van de Honda Service Express-website als ik er klaar voor ben.

In mijn bericht met de link naar de thread in dat andere forum, heb ik ook onderaan een link naar de site techinfo.honda.com geplaatst. Daar heb ik de instructie vandaan gehaald in 2018. Ik herinner me dat het $15/dag was, als ik me goed herinner, of maximaal $20. Ik herinner me niet dat het $25 was.

De instructies zijn in het Engels. Het maakt het niet duidelijk buiten "ON mode". Dus neem het zoals je wilt. Ik wil geen inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van Honda, dus heb ik de instructies zo goed mogelijk geherformuleerd...

Er zijn een paar andere ervaringen daar die ik deel. Ik heb een patroon ontdekt voor de bandenwisseling, ongeveer 7000 mijl, olieverversing rond 11000 mijl, de schijnbaar overdruk bij 36 PSI. (Ik denk dat we rond de 60.000 mijl zullen zitten wanneer we mogelijk de originele banden moeten vervangen)....

Na 40.000 mijl op mijn '18 PHEV kreeg ik een A17 Maintenance Minder-waarschuwing.

A17 is voor olieverversing, bandenwisseling en remvloeistofvervanging.

Ik bracht haar naar mijn vertrouwde monteur en ze deden de olieverversing en bandenwisseling, maar sloegen de remvloeistof over.
Toen ik vroeg waarom ze de remvloeistofvervanging hadden overgeslagen, zeiden ze dat de vloeistof was getest en dat er geen water en geen verontreinigingen waren gevonden.
Ze zeiden dat de vloeistof meer dan nieuw genoeg was om nog een jaar of twee mee te gaan.
Remblokken waren op 90% (als nieuw) en er was geen aanpassing nodig.

Ze resetten de MM en ik ging weg.

Misschien hoefde de remvloeistof niet vervangen te worden vanwege het gebrek aan remmen dat ik gebruik?
Gebruik voornamelijk de peddels om veel terug te schakelen.
GEBRUIK DE REMMEN, VEEL GOEDKOPER OM TE VERVANGEN DAN EEN KOPPELING, ETC, !

GEBRUIK DE REMMEN, VEEL GOEDKOPER OM TE VERVANGEN DAN EEN KOPPELING, ETC, !
Je kunt je beter aan de ICE-fora houden. Je kennis van hun systemen vertaalt zich niet goed naar PHEV's en BEV's.

Het is aan te raden om waar mogelijk regeneratief te remmen op BEV's en PHEV's, en op de Clarity PHEV kan de regeneratie worden verhoogd of verlaagd met behulp van de schakelpeddels aan het stuur. Er is geen koppeling bij betrokken.

De remvloeistofherinnering is op tijd gebaseerd (niet op kilometers), deze gaat na 3 jaar af, dit komt doordat remvloeistof hygroscopisch is (absorbeert water), zodra het watergehalte hoog genoeg is door wrijving tijdens het remmen, kan het gaan koken en schade veroorzaken aan de slangen/onderdelen en ook het remmen beĂŻnvloeden.

Dit gezegd hebbende, is het remvloeistofreservoir redelijk goed afgedicht en zijn moderne systemen goed gemaakt, of u de remvloeistof moet vervangen, hangt af van uw rijgedrag/omgeving. Droge klimaten zijn waarschijnlijk prima na 3, zelfs 6 jaar (Californië). Vochtige omgevingen moeten het mogelijk eerder vervangen (Florida).

Ongeacht wat u 'denkt', breng het naar een garage om het te laten testen, of koop een kit zoals deze (kost u uiteindelijk ongeveer $ 1,50 per test).

Voor mij kwam de test in Californië na 3 jaar terug op ~30 (vervanging gebeurt bij 200 of hoger).

De remvloeistofherinnering is op tijd gebaseerd (niet op kilometers), deze gaat na 3 jaar af, dit komt doordat remvloeistof hygroscopisch is (absorbeert water), zodra het watergehalte hoog genoeg is door wrijving tijdens het remmen, kan het gaan koken en schade veroorzaken aan de slangen/onderdelen en ook het remmen beĂŻnvloeden.

Dit gezegd hebbende, is het remvloeistofreservoir redelijk goed afgedicht en zijn moderne systemen goed gemaakt, of u de remvloeistof moet vervangen, hangt af van uw rijgedrag/omgeving. Droge klimaten zijn hoogstwaarschijnlijk prima na 3, zelfs 6 jaar (Californië). Vochtige omgevingen moeten het mogelijk eerder vervangen (Florida).

Ongeacht wat u 'denkt', breng het naar een garage om het te laten testen, of koop een kit zoals deze (kost u uiteindelijk ongeveer $1,50 per test).

Voor mij kwam de test in Californië na 3 jaar terug op ~30 (vervanging gebeurt bij 200 of hoger).

View attachment 1397
Ik denk dat je "hygroscopisch" bedoelt (met een "g").

Het is een zeer veelgemaakte fout.

Ik heb mijn oude ontluchtingsset voor de remmen vervangen door een nieuw pneumatisch systeem (2 liter container). Ik heb mijn vrachtwagen deze week gedaan. Duurde ongeveer een uur en werkt prima. Klus voor één persoon. Ongeveer $50 op Amazon. Mijn Clarity heeft 54.000 mijl. Nog geen onderhoudsherinnering, maar de vloeistof verkleurt.

Attachments

Ik ben ongeveer 3 maanden verwijderd van de 2e remvloeistofwissel op onze '18. De officiële technische instructies maken geen melding van dit als optie, alleen twee rondes handmatig pompen en ontluchten door twee personen. Mijn zoon heeft aangeboden me deze keer weer te helpen…

Na 40.000 mijl op mijn '18 PHEV kreeg ik een A17 Onderhoudsherinnering.

A17 is voor olieverversing, bandenwisseling en remvloeistofvervanging.

Bracht haar naar mijn vertrouwde monteur en ze deden de olieverversing en bandenwisseling, maar sloegen de remvloeistof over.
Toen ik vroeg waarom ze de remvloeistofvervanging hadden overgeslagen, zeiden ze dat de vloeistof was getest en dat er geen water en geen verontreinigingen waren gevonden.
Ze zeiden dat de vloeistof meer dan nieuw genoeg is en dat deze nog een jaar of twee mee kan.
Remblokken waren op 90% (als nieuw) en er was geen aanpassing nodig.

Ze resetten de MM en ik ging weg.

Misschien hoefde de remvloeistof niet vervangen te worden vanwege het gebrek aan remmen dat ik gebruik honda civic a17 service cost?
Gebruik voornamelijk de peddels om veel terug te schakelen.
Hoi. Ik heb een 21 pilot black edition. Ik zit op 40 k mijl. Ik heb een A17 onderhoudsmelding.

Moet ik echt de remvloeistof vervangen??? Zo ja, heeft iemand daar een video of instructies over??? Ik gok dat ik gewoon het reservoir leegmaak en dan alle 4 de remklauwen ontlucht... (lijkt me een beetje vroeg om dit te doen)... ben gewoon op zoek naar input

Discussion starter · #30 ·
Hoi. Ik heb een 21 pilot black edition. Ik heb 40k mijl. Ik heb een A17 onderhoudswaarschuwing.

Moet ik echt de remvloeistof vervangen??? Zo ja, heeft iemand een video of instructies hierover??? Ik gok dat ik gewoon de reservoir leegmaak en dan alle 4 de remklauwen ontlucht... (lijkt me een beetje vroeg om dit te doen)... ben gewoon op zoek naar input
Voor een ICE-voertuig zou ik het aanraden.

Onthoud dat PHEV en EV de remmen niet zo veel gebruiken als ICE-voertuigen, vandaar de lagere kosten van eigendom voor PHEV- en EV-eigenaren.

Voor een ICE-voertuig zou ik het aanraden.

Onthoud dat PHEV's en EV's de remmen niet zo veel gebruiken als ICE-voertuigen, vandaar de lagere eigendomskosten voor PHEV- en EV-eigenaren.
Ik zou de remvloeistof nog steeds vervangen als tests aanzienlijk (water)vocht in de vloeistof aantonen.

• Like
Reactions: 4sallypat
Bedankt. De meeste hiervan zijn lastig te lezen. Ik heb deze aan mijn Amazon-winkelwagen toegevoegd om te bestellen nadat mijn huidige creditcard dit weekend sluit.
deze is heel eenvoudig, dompel in de vloeistof, kies DOT3-4 of DOT5 en het resultaat wordt weergegeven. Onze 2016 Civic met 60K was prima in orde, maar wordt binnenkort vervangen, onze Clarity van 3 jaar heeft zeer weinig vocht. We wonen aan de kust van Oregon, bijna 80" regen per jaar, dus ik concludeer dat Honda goed afgedichte remsystemen heeft, maar wil dat je de vloeistof vaak vervangt, voor het geval dat...

dit is een fluitje van een cent, dompel in de vloeistof, kies DOT3-4 of DOT5 en het geeft het resultaat weer. Onze 2016 Civic bij 60K testte prima, maar wordt binnenkort vervangen, onze Clarity heeft na 3 jaar zeer weinig vocht. We wonen aan de kust van Oregon, bijna 80" regen per jaar, dus ik concludeer dat Honda goed afgedichte remsystemen heeft, maar wil dat je de vloeistof vaak vervangt, just in case...
...hun bottom line is te klein.

21 - 35 of 35 Posts