Gebruik voornamelijk de peddels om veel terug te schakelen.
Ik was bang dat de vertaling van Japans naar Engels misschien wat betekenis had verloren
De informatie die u heeft verstrekt is zeer nuttig geweest en ik denk dat ik het nu begrijp, maar ik wil het gewoon zeker weten. In uw eerste bericht gaf u een link naar een thread op een ander forum. Toen ik naar die link ging, zag ik dat het eerste bericht instructies bevatte voor het ontluchten van de remmen, hoewel er niet stond waar de instructies vandaan kwamen. Ik merkte eerst niet dat u degene was die het bericht met de instructies had geschreven. Uit uw latere antwoord op dit forum begreep ik dat de instructies in de andere thread een vertaling zijn die u heeft gemaakt van Japans naar Engels van een document dat u heeft, waarvan ik aanneem dat het een Honda-document is.De Honda TechInfo-instructies zijn in het Engels. Het is relatief goedkoop om je te abonneren en de documenten te vinden. Helaas is het niet zo duidelijk/gedefinieerd als het Toyota-equivalent zoals ik gewend ben...
EDIT - Ik heb het document in 2018 gedownload. Misschien hebben ze het inmiddels bijgewerkt voor de duidelijkheid.....
GEBRUIK DE REMMEN, VEEL GOEDKOPER OM TE VERVANGEN DAN EEN KOPPELING, ETC, !Na 40.000 mijl op mijn '18 PHEV kreeg ik een A17 Maintenance Minder-waarschuwing.
A17 is voor olieverversing, bandenwisseling en remvloeistofvervanging.
Ik bracht haar naar mijn vertrouwde monteur en ze deden de olieverversing en bandenwisseling, maar sloegen de remvloeistof over.
Toen ik vroeg waarom ze de remvloeistofvervanging hadden overgeslagen, zeiden ze dat de vloeistof was getest en dat er geen water en geen verontreinigingen waren gevonden.
Ze zeiden dat de vloeistof meer dan nieuw genoeg was om nog een jaar of twee mee te gaan.
Remblokken waren op 90% (als nieuw) en er was geen aanpassing nodig.
Ze resetten de MM en ik ging weg.
Misschien hoefde de remvloeistof niet vervangen te worden vanwege het gebrek aan remmen dat ik gebruik?
Gebruik voornamelijk de peddels om veel terug te schakelen.
Je kunt je beter aan de ICE-fora houden. Je kennis van hun systemen vertaalt zich niet goed naar PHEV's en BEV's.GEBRUIK DE REMMEN, VEEL GOEDKOPER OM TE VERVANGEN DAN EEN KOPPELING, ETC, !
Ik denk dat je "hygroscopisch" bedoelt (met een "g").De remvloeistofherinnering is op tijd gebaseerd (niet op kilometers), deze gaat na 3 jaar af, dit komt doordat remvloeistof hygroscopisch is (absorbeert water), zodra het watergehalte hoog genoeg is door wrijving tijdens het remmen, kan het gaan koken en schade veroorzaken aan de slangen/onderdelen en ook het remmen beĂŻnvloeden.
Dit gezegd hebbende, is het remvloeistofreservoir redelijk goed afgedicht en zijn moderne systemen goed gemaakt, of u de remvloeistof moet vervangen, hangt af van uw rijgedrag/omgeving. Droge klimaten zijn hoogstwaarschijnlijk prima na 3, zelfs 6 jaar (Californië). Vochtige omgevingen moeten het mogelijk eerder vervangen (Florida).
Ongeacht wat u 'denkt', breng het naar een garage om het te laten testen, of koop een kit zoals deze (kost u uiteindelijk ongeveer $1,50 per test).
Voor mij kwam de test in Californië na 3 jaar terug op ~30 (vervanging gebeurt bij 200 of hoger).
View attachment 1397
Hoi. Ik heb een 21 pilot black edition. Ik zit op 40 k mijl. Ik heb een A17 onderhoudsmelding.Na 40.000 mijl op mijn '18 PHEV kreeg ik een A17 Onderhoudsherinnering.
A17 is voor olieverversing, bandenwisseling en remvloeistofvervanging.
Bracht haar naar mijn vertrouwde monteur en ze deden de olieverversing en bandenwisseling, maar sloegen de remvloeistof over.
Toen ik vroeg waarom ze de remvloeistofvervanging hadden overgeslagen, zeiden ze dat de vloeistof was getest en dat er geen water en geen verontreinigingen waren gevonden.
Ze zeiden dat de vloeistof meer dan nieuw genoeg is en dat deze nog een jaar of twee mee kan.
Remblokken waren op 90% (als nieuw) en er was geen aanpassing nodig.
Ze resetten de MM en ik ging weg.
Misschien hoefde de remvloeistof niet vervangen te worden vanwege het gebrek aan remmen dat ik gebruik honda civic a17 service cost?
Gebruik voornamelijk de peddels om veel terug te schakelen.
Voor een ICE-voertuig zou ik het aanraden.Hoi. Ik heb een 21 pilot black edition. Ik heb 40k mijl. Ik heb een A17 onderhoudswaarschuwing.
Moet ik echt de remvloeistof vervangen??? Zo ja, heeft iemand een video of instructies hierover??? Ik gok dat ik gewoon de reservoir leegmaak en dan alle 4 de remklauwen ontlucht... (lijkt me een beetje vroeg om dit te doen)... ben gewoon op zoek naar input
Ik zou de remvloeistof nog steeds vervangen als tests aanzienlijk (water)vocht in de vloeistof aantonen.Voor een ICE-voertuig zou ik het aanraden.
Onthoud dat PHEV's en EV's de remmen niet zo veel gebruiken als ICE-voertuigen, vandaar de lagere eigendomskosten voor PHEV- en EV-eigenaren.
$24.Ik zou de remvloeistof nog steeds vervangen als tests aanzienlijk (water)vocht in de vloeistof aantonen.
Bedankt. De meeste hiervan zijn vervelend om te lezen. Ik heb deze aan mijn Amazon-winkelwagen toegevoegd om te bestellen nadat mijn huidige creditcard dit weekend wordt afgesloten.
deze is heel eenvoudig, dompel in de vloeistof, kies DOT3-4 of DOT5 en het resultaat wordt weergegeven. Onze 2016 Civic met 60K was prima in orde, maar wordt binnenkort vervangen, onze Clarity van 3 jaar heeft zeer weinig vocht. We wonen aan de kust van Oregon, bijna 80" regen per jaar, dus ik concludeer dat Honda goed afgedichte remsystemen heeft, maar wil dat je de vloeistof vaak vervangt, voor het geval dat...Bedankt. De meeste hiervan zijn lastig te lezen. Ik heb deze aan mijn Amazon-winkelwagen toegevoegd om te bestellen nadat mijn huidige creditcard dit weekend sluit.
...hun bottom line is te klein.dit is een fluitje van een cent, dompel in de vloeistof, kies DOT3-4 of DOT5 en het geeft het resultaat weer. Onze 2016 Civic bij 60K testte prima, maar wordt binnenkort vervangen, onze Clarity heeft na 3 jaar zeer weinig vocht. We wonen aan de kust van Oregon, bijna 80" regen per jaar, dus ik concludeer dat Honda goed afgedichte remsystemen heeft, maar wil dat je de vloeistof vaak vervangt, just in case...